4 oktober 2025 Tom Hilhorst

12 weken challenge (Wk. 11 + 12)

De laatste twee weken

De 12 weken challenge:

Het echte verhaal!

De afgelopen maanden is het even wat minder geweest als het gaat om sporten. zeg maar gerust dat het er even helemaal niet was. De reden? Geen tijd, geen zin, andere prioriteiten naast het sporten. Het was allemaal even veel de eerste maanden van het jaar. Veel als in mijn werk vraagt de nodige aandacht, het werk van Syl vraagt de nodige aandacht en daardoor is het enorm puzzelen om te kijken wanneer er een sport moment ingepland kan worden. Daarnaast is ons ritme met die kleine meid ook dusdanig veel, dat daar in eerste instantie lastig omheen te plannen valt.

Maar sinds kort ben ik bezig met een 12 weken programma, waarmee ik de regelmaat en consistentie weer terug hoop te vinden. Zoals de vorige keer gezegd had ik een video-call met Elisa om aan te geven hoe en wat. Daaruit is een plan/programma gekomen, waarbij we afgaan op 2 full-body trainingen en daarnaast staan er ook 2 hardloop trainingen in waarbij ik aangegeven heb dat ik die als optie gebruik. We zij nu al een paar weken onderweg en daarom leek het mij een goed moment om even te vertellen hoe het tot nu toe gaat.

De elfde week:

Het is een vervelende week deze week. We zijn net terug van vakanite, wat voor mij sowieso al week is waarbij ik het een challenge vind om het sporten weer op te pakken. Hiervoor had ik ook Elisa ingeschakeld dat zij mij er hopelijk wel toe kreeg om te gaan sporten. Deze week hebbenw e nog vakantie nameijlk en gebruiken we jusit om weer in het oude ritme te komen. Vooral bij die kleine meid is dat het geval. Helaas is het eerlijke verhaal dat deze week vooral in het teken stond van de verjaardag van de kleine meid. En dat naast de bezoeken aan famillie na de vakantie om te vertellen hoe het was, het opruimen van alle kleiding, de was doen etc.

Zijn het allemaal makkelijke excusses, jazeker. Het is alleen wel de waarheid waardoor ik niet ben gaan trainen. Daarnaast wel alle credits naar Elisa, die echt haar best heeft gedaan om mij wel aan het trainen te krijgen, maar helaas paste het niet in onze week. Dus moest ik het een week opschuiven om het naar de laatste week voor de Gymrace te krijgen. Want die challenge staat nog altijd op de planning. Dus na een geslaagde verjaardag van de kleine meid in het weekend, gaan we naar de laatste week.

 

De laatste week:

De laatste week gaat in, van de originele 12 weken. Deze week is ook de eerste werkweek na de vakantie. Dus je voelt hem waarschijnlijk al aankomen, maar ook deze week is er niet getraind helaas. Ook hier zijn allerlei excusses voor, die in de basis niet lijdend hoeven te zijn. Echter is dit wel het geval, te moe na een werkdag, terug komen in het “oude rimte” lukt niet, geen zin, even rustig aan inkomen. Zijn zomaar een greep uit gedachtes die door mijn hoofd gaan in deze week. We gaan dus ongetraind, sinds de vakantie dan, beginnen aan de gymrace in Utrecht.

 

Ik wil Elisa bedanken voor haar tijd en energie met het 12 weken plan wat we hebben opgezet voor mij. Helaas heb ik het de laatste weken niet kunnen aanhouden, maar ik heb zeker weten heel veel gehad aan de weken die ik wel heb getraind. Ik heb vele geleerd van haar schema en haar coachings momenten. We gaan er een mooie race van maken in Utrecht!

 

Groetjes,

Tom

Lees hier mijn volgende blog.

Lees hier mijn vorige blog.

Instagram: @Tomhilhorst.nl
Facebook: Tomhilhorst.nl

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.