22 januari 2021 Tom Hilhorst

Update The Nationals.

Silver Division

Na een aantal weken te hebben gewacht, is het dan eindelijk zo ver. De indelingen zijn bekend. Voor mij is het de “silver division” geworden. Met de scores van 70 punten voor workout 1a en 305 punten voor workout 1b ben ik voor alsnog op plaats 61 te vinden va de 305 atleten in deze divisie. Zoals eerder vermeld gaan de eerste 40 atleten door. Dus er is nog werk aan de winkel. Ik ben super blij met deze ranking. En ik weet wat ik moet doen om te proberen bij de eerste 40 te komen.

Per divisie zijn er een aantal oefeningen die je moet kunnen. Dit word netjes weergegeven. Voor de silver division zijn dat de volgende onderdelen:

  • Deadlifts 80kg
  • Clean & jerk 50kg
  • Snatches 5
  • Front squads 60kg

 

  • Kettle bell movements 24kg
  • Dumbbell movements 5kg

 

  • Toes to bar
  • Pull-ups
  • Handstand pushup light
  • Wallballs
  • Box jumps
  • Dubbel unders

Nu bekend is wat ik allemaal moet beheersen kan er specifiek getraind gaan worden. Althans op de onderdelen die mogelijk zijn. Ook ik heb te maken met een sportschool die niet kan bieden wat er normaal mogelijk is, dit allemaal in verband met corona natuurlijk. Dus ook ik ben aangewezen op de spaarzame momenten dat ik hier wel gebruik van kan maken. En ik moet mezelf er toe dwingen om wat vaker het park in te gaan. Sinds kort staan er in een parkje in Nieuwgein wat toestellen waaraan de nodig sportactiviteiten gedaan kan worden. Uiteraard zijn de oefeningen met een barbell lastig te trainen op dit moment, maar voor de bodyweight oefeningen is dit een prima plek. Dus niet lullen maar trainen! Let´s GO!

Na elk event worden de scores ingeleverd en aan de hand daarvan bouw ik punten op. Het is de bedoeling om zo weinig mogelijk punten te hebben. Hoe minder punten je hebt, hoe hoger ik in de ranking sta. Op dit moment sta ik in de silver division op een 61e positie. Van de 305 atleten in deze divisie, kan ik rustig zeggen: “niet slecht Tom”. We zijn er nog lang niet, want ik wil uiteindelijk onder de 40e positie eindigen. Maar het geeft een duidelijk beeld van de tegenstanders om mij heen. Na elk event word deze ranking bijgewerkt. Aan de hand van deze informatie kan ik goed in de gaten houden of ik op schema lig.

Hieronder zie je de ranking met daarbij geplaatste atleten in de buurt:

Ik heb de laatste weken aardig aan mijn conditie gewerkt met al het hardlopen. Nu is het ook tijd om de kracht trainingen weer serieus op te pakken. Lekker buiten in het parkje wat workouts gaan doen, zodat zowel de conditie als kracht in vorm zijn bij de start van event 2.

Wat is jouw favoriete bodyweight workout? laat het me weten in een reactie

 

Groetjes,

Tom

 

Lees hier mijn volgende blog.

Lees hier mijn vorige blog.

, , , , , , , , , , ,

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.